close
تبلیغات در اینترنت
کودکان-نسل نو

جستجوگر پیشرفته سایت



چند سوال در مورد سند 2030؟؟؟
چند سوال در مورد سند 2030؟؟؟

 

چند سوال در مورد سند 2030؟؟؟

1.     لزوم امضا سند 2030 برای کشور چیست؟

2.     آیا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قابل اجرا نبود ؟

3.     یک سازمان با دو آرمان (هدف بلند مدت) می تواند کار کند؟

4.    سند 2030 براساس فلسفه و ارزش های سکولار یا ارزش های اسلام تدوین شده است؟

5.     با وجود اسنادی همچون ((سند تحول بنیادین آموزش و پرورش )) و (( نقشه جامع علمی کشور)) و ((نقشه مهندسی فرهنگی کشور)) نیاز به سند 2030 چیست؟

6.      سند تحول حاصل30 سال تجربه آموزشی در کشور و براساس اسلام تبیین شده ، سند 2030 بر چه اساس تبیین شده است؟

7.      اگر در امضا نکردن سند2030 مختار بودیم ، ولی در صورت عمل نکردن دچار تحریم می شوییم، چرا امضا کردیم؟

افشاگری استاد حسن عباسی درباره سند 2030

برچسب ها : ,,,
دیدگاه آیت‌الله مکارم شیرازی درباره سند 2030

آیت الله مکارم

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، دیدگاه‌های خود درباره سند 2030 را تبیین کردند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز اول خردادماه در درس خارج خود با اشاره به سند 2030 و با بیان اینکه این متن توسط سه نفر ترجمه، ویراست و به بنده ارایه شده است گفت: هدف از بیان این مطالب جسارت به کسی نیست بلکه بیان توضیحاتی در مورد این سند است تا ملت و مسئولان وظیفه خود را در مورد آن بدانند و اگر قبل از انتخابات سراغ آن نرفتیم نخواستیم انتخابات پرشور و امن و امان مخدوش شود.

سند 2030 یونسکو چیست؟

سند 2030 یونسکو چیست؟

سند ۲۰۳۰ یونسکو که بی سر و صدا در کشورمان به تصویب رسیده است ایران را ملزم به رعایت ۱۷ سرفصل به ویژه در موارد آموزشی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، میزان و مشرق در مطالب جداگانه ای جزئیاتی درباره سند 2030 یونسکو منتشر کردند.
 
مقام معظم رهبری روز یکشنبه در دیدار معلمان و فرهنگیان به مناسبت هفته معلم پذیرش و اجرای این سند در کشورمان را اقدامی اشتباه توصیف کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود به موضوع پذیرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاه های مسئول نیز اعلام شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرت های بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می دهد که برای ملت هایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند.

ایشان با تأکید بر اینکه اصل این کار غلط است، خاطرنشان کردند: اگر چنانچه با اصل کار نمی‌توانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از شواریعالی انقلاب فرهنگی گفتند: این شورا باید مراقبت می کرد و نباید اجازه می داد که کار تا جایی پیش برود که اکنون ما مجبور به جلوگیری از آن شویم.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.
 
سند 2030 یونسکو چیست؟
 

سند 2030 چیست؟

سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟

این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّت‌های گوناگون، با تمدّن‌های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. (۱۳۹۶/۰۲/۱۷)

همان انگیزه‌هایی که به کشورهای اسلامی فشار می‌آورند تا موضوعات جهاد و شهادت را از کتاب‌های درسی حذف کنند در داخل نیز استمرار پیدا می‌کنند و خود را به‌صورت خرده‌سیاست‌های فرهنگی نشان می‌دهند.(۱۳۹۶/۰۳/۰۳)

مقام معظم رهبری

آیا اجازه می دهیم فرزندانمان را ماهواره تربیت کند...؟
آیا اجازه می دهیم فرزندانمان را ماهواره تربیت کند...؟

امروزه کودکان از سن کم، با رسانه‌های گروهی بزرگ می‌شوند و دوران کودکی‌شان، یک «کودکی همراه با رسانه‌های گروهی» می‌باشد. والدین هم باید با این واقعیت کنار بیایند و به این ترتیب، مشخص می‌شود که آنان به تنهایی، نفوذی بر آنچه کودکان از طریق رسانه‌ها با آن مواجه می‌شوند ، ندارند.

از سنین کم، محیط اجتماعی نقش عمده‌ای را بازی می‌کند. کودکان در خانواده، استفاده از رسانه‌های گروهی را به همان طریقی می‌آموزند که لباس بر تن کردن یا دندان شستن را یاد می‌گیرند. دقیقا در مورد تماشای تلویزیون نیز عادات بعدی آنان، بستگی به چگونگی استفاده‌ی والدین، خواهران و برادران از آن دارد.

در اینجا می‌خواهیم با ارائه‌ی چند راهنمایی، به خانواده‌ها کمک کنیم تا بتوانند در مورد طرز استفاده‌ی کودکان از رسانه‌ها راحت‌تر تصمیم بگیرند:

- کودکان را جدی بگیرید. آنان به رسانه‌‌ها علاقه‌ی زیادی نشان می‌دهند چرا که در آنها چیزهای جالبی عرضه می‌شود از جمله کمک می‌کند که مشکلات و مسائل، از منظر دیگری دیده شوند، در آنجا تصاویر و شخصیت‌های داستانی نمایش داده می‌شوند که کودک می‌تواند با آنها همانندسازی کند و خود را در آن نقش‌ها ببیند.

- استفاده‌ی کودک از رسانه‌ها را به صورت مشکل و مساله‌ای آزاردهنده تلقی نکنید بلکه مقتدرانه و با قدرت و همراه با حس مسوولیت دنبال کنید.

- به دوران کودکی خود رجوع کنید و از خود سوال کنید که در گذشته برای شما شخصیت‌های داستانی و قصه، چه معنا و مفهومی داشته‌اند. اگر در مورد این مسائل با کودکان خود صحبت کنید، آنان با کمال میل می‌شنوند. شاید این شیوه، کمکی باشد تا بتوانید آسوده خاطرتر برای نحوه‌ی صحیح استفاده‌ی کودک‌تان از رسانه‌ها، تصمیم‌ بگیرید و او را آموزش دهید.

برای آنکه کودکان بتوانند در بین امکانات و مضامین متنوع ارائه شده توسط رسانه‌ها، راه صحیح خود را پیدا کنند ، به راهنمایی ما نیازمندند.

 

 

فضیلت دانش طلبان
فضیلت دانش طلبان

 

 

رسول أکرم(ص) می فرمایند:

 

طالب علم نزد خدا از جهادگران،مرزداران،حج گزاران،معتکفان و مجاوران خانه خدا برتر است و درختان و بادها و ابرها و دریاها و ستارگان و گیاهان و هرچیزی که آفتاب بر آن می تابد،برای جوینده علم،طلب مغفرت است.

مفاتیح الحیاة،ص358

تفرد و گوشه گیری
تفرد و گوشه گیری

جعفر بای آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: جبران فقدان محبت بین اعضای خانواده باعث می‌شود که با هم بودن در خانه لذت و خوشی نداشته باشد و باید تلاش کرد تا اعضای خانواده غم خوار و پشتیبان یکدیگر شوند.

 

وی عنوان کرد: انگیزه و تلاش فراوان به صورت شبانه روزی و چند شیفته محیطی را برای اعضای خانواده‌ها فراهم می‌سازد که موجبات کم رنگ شدن و حذف گفتگوهای خانوادگی و کاهش دیدارهای چهره اعضای خانواده‌ها با یکدیگر می‌شود.

 

بای در ادامه تصریح کرد: گاهی ابزارهای ارتباطی مانند تلفن همراه و اینترنت نیز به سردی روابط اعضای خانواده می‌یابد و فرصت‌های با یکدیگر با این وسایل سلب شده و موجب کاهش  ارتباطات افقی بین اعضای خانواده با یکدیگر می‌شوند.

 

وی در پایان با اشاره به نشاط و شادابی در بین اعضای خانواده‌ها گفت: هرچه قدرت شناخت در خانواده نسبت به یکدیگر بیشتر باشد انسجام و اتحاد نیز قوی تر خواهد شد و این امر موجبات هم بستگی و تعلقات بین اعضای خانواده را افزایش داده و این پدیده زمینه‌های مهر ورزی با یکدیگر را بین اعضای خانواده‌ها مستحکم تر می‌کند.

 

 

کانال تلگرام
اینستاگرام
فیسبوک
گوگل پلاس
توییتر
ارتباط با ما
آمارگیر فارسی
ما را حمایت کنید
 
web site traffic statistics