close
تبلیغات در اینترنت
فرهنگی اجتماعی

جستجوگر پیشرفته سایت



طرح توشه بهشتی بنیاد موج مهربانی جهرم
طرح توشه بهشتی بنیاد موج مهربانی جهرم

سلام
نماز و روزه هاتون قبول 🌙
🎊عیدتونم مبارک🎊
همونجور که در جریانید
طرح #توشه_های_بهشتی در حال جمع اوری کمک های نقدی شما عزیزان می باشد
فقط 6⃣ روز دیگر وقت داریم
و ان شالله پنجشنبه شب 21 رمضان بسته های غذایی بین خانواده های نیازمند توزیع میشه
پس همراهمان باشید

💰راه هاى كمك مالى
🔹اول
كارت به كارت💳 به:
6037991899789469
به نام بنیاد خیریه موج مهربانی
🔹دوم
استفاده از اين ربات تلگرام 👇
T.me/mojmehrbanibot
🔹سوم
پرداخت موبایلی
*788*97*7270#
🔹چهارم
از سایت دونیت
https://2nate.com/mojmehrbani/toshehai-bhshti

اعتراض شدید رهبر انقلاب به سند 2030

سند 2030 برجام فرهنگی و آموزشی

اعتراض شدید رهبری به سند 2030


چند سوال در مورد سند 2030؟؟؟
چند سوال در مورد سند 2030؟؟؟

 

چند سوال در مورد سند 2030؟؟؟

1.     لزوم امضا سند 2030 برای کشور چیست؟

2.     آیا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قابل اجرا نبود ؟

3.     یک سازمان با دو آرمان (هدف بلند مدت) می تواند کار کند؟

4.    سند 2030 براساس فلسفه و ارزش های سکولار یا ارزش های اسلام تدوین شده است؟

5.     با وجود اسنادی همچون ((سند تحول بنیادین آموزش و پرورش )) و (( نقشه جامع علمی کشور)) و ((نقشه مهندسی فرهنگی کشور)) نیاز به سند 2030 چیست؟

6.      سند تحول حاصل30 سال تجربه آموزشی در کشور و براساس اسلام تبیین شده ، سند 2030 بر چه اساس تبیین شده است؟

7.      اگر در امضا نکردن سند2030 مختار بودیم ، ولی در صورت عمل نکردن دچار تحریم می شوییم، چرا امضا کردیم؟

برگزیده ای از سخنان رحیم پور ازغدی درباره ی سند 2030

افشاگری استاد حسن عباسی درباره سند 2030

برچسب ها : ,,,
سند 2030 به زبان ساده و خیانت دولت حسن روحانی

محیط دانشگاه باید سیاسی باشد، یعنی چه؟
محیط دانشگاه باید سیاسی باشد، یعنی چه؟

✅محیط دانشگاه باید سیاسی باشد، یعنی چه؟

یعنی در نخوانند و شعار سیاسی بدهند!؟ بگویند فلان رئیس دانشگاه، فلان کس یا فلان چیز را نمی خواهیم و فلان چیز را میخواهیم؟  نخیر !
سیاسی بودن یعنی دانشجو از آنچه که در جهان و در کشور خودش می گذرد، آگاه باشد، بینش داشته باشد. اگر این نشد ممکن است فردی به حدّ اعلای علم هم برسد، خیلی هم متدین باشد، اما دشمن او را به قیمت بسیار ارزانی بخرد! او را زیر بال خودش بگیرد.
امروز جمهوری اسلامی، از یک دولت مردمی صددرصد وابسته به مردم خودش برخوردار است. خوب، این دولت چه کاری می کند؟ در مسائل سیاسی دنیا، کجای کار است؟ هدف هایش چیست، اقداماتش کدام است؟ چرا در فلان جهت حرکت می کند؟ چرا در فلان جهت دیگر، حرکت نمی کند؟ باید این ها را بدانید.

دیدار با دانشگاهیان و فرهنگیان استان کهکیلویه و بویر احمد
1373/3/18

خانم‌های بازیگری که به خاطر پیشنهاد غیراخلاقی بیکار شدند
خانم‌های بازیگری که به خاطر پیشنهاد غیراخلاقی بیکار شدند

خانم‌های بازیگری که به خاطر پیشنهاد غیراخلاقی بیکار شدند


مافیا در سینما و تلویزیون، انتخاب بازیگر در مهمانی ها و دورهمی های تهیه کننده ها، پیشنهادهای غیراخلاقی و هزاران گلایه دیگر، حرف هایی هستند که این روزها از زبان بعضی از بازیگران که از صحنه به دور مانده اند و پیشنهاد بازی نداشته اند، شنیده می شود.

 

چرا؟

چرا؟

چرا؟

شهادت کریم آل الله تسلیت باد
شهادت کریم آل الله تسلیت باد


تابوت تیر خورده و یک قبر بی حرم

این هم جزای آن همه آقایی و کرم

◾️شهادت کریم آل الله تسلیت باد
🔲◼️◾️▪️

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 28
چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 28

📚"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"
 28
 خود را همراه و همدم مستضعفین و پابرهنگان می داند:

✅ جوان مسلمان و انقلابی، با تأسی از پیامبر رحمت (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، افتخار خود را همنشینی و معاشرت با ضعیف ترین افشار جامعه می داند و حضور صمیمی و متواضعانه در بین آنها را نه تنها کسر شأن تلقی نمی کند، بلکه آن را جزو بالاترین ارزش ها تلقی می کند. او حاضر نیست مانند عثمان بن حنیف، آن استاندار خاطی که مورد توبیخ صریح امیرالمؤمنین (ع) قرار گرفت، بر سر سفره رنگینی بنشیند که محرومان جامعه در آن جایی نداشته باشند.

سبک زندگی حفظ اسرار همسایه
سبک زندگی حفظ اسرار همسایه

امام سجاد(ع) می فرماید:

از جمله حقوق همسایه این است که در پی عیوب و زشتی های او نباشی و اگر از زشتی و بدی او آگاه شدی آن را بپوشانی.

(حفظ اسرار همسایه)
(مفاتیح الحیاه،ص۳۴۲)

چرا نمی پریم ؟
چرا نمی پریم ؟

چرا نمی پریم؟؟

آیا اجازه می دهیم فرزندانمان را ماهواره تربیت کند...؟
آیا اجازه می دهیم فرزندانمان را ماهواره تربیت کند...؟

امروزه کودکان از سن کم، با رسانه‌های گروهی بزرگ می‌شوند و دوران کودکی‌شان، یک «کودکی همراه با رسانه‌های گروهی» می‌باشد. والدین هم باید با این واقعیت کنار بیایند و به این ترتیب، مشخص می‌شود که آنان به تنهایی، نفوذی بر آنچه کودکان از طریق رسانه‌ها با آن مواجه می‌شوند ، ندارند.

از سنین کم، محیط اجتماعی نقش عمده‌ای را بازی می‌کند. کودکان در خانواده، استفاده از رسانه‌های گروهی را به همان طریقی می‌آموزند که لباس بر تن کردن یا دندان شستن را یاد می‌گیرند. دقیقا در مورد تماشای تلویزیون نیز عادات بعدی آنان، بستگی به چگونگی استفاده‌ی والدین، خواهران و برادران از آن دارد.

در اینجا می‌خواهیم با ارائه‌ی چند راهنمایی، به خانواده‌ها کمک کنیم تا بتوانند در مورد طرز استفاده‌ی کودکان از رسانه‌ها راحت‌تر تصمیم بگیرند:

- کودکان را جدی بگیرید. آنان به رسانه‌‌ها علاقه‌ی زیادی نشان می‌دهند چرا که در آنها چیزهای جالبی عرضه می‌شود از جمله کمک می‌کند که مشکلات و مسائل، از منظر دیگری دیده شوند، در آنجا تصاویر و شخصیت‌های داستانی نمایش داده می‌شوند که کودک می‌تواند با آنها همانندسازی کند و خود را در آن نقش‌ها ببیند.

- استفاده‌ی کودک از رسانه‌ها را به صورت مشکل و مساله‌ای آزاردهنده تلقی نکنید بلکه مقتدرانه و با قدرت و همراه با حس مسوولیت دنبال کنید.

- به دوران کودکی خود رجوع کنید و از خود سوال کنید که در گذشته برای شما شخصیت‌های داستانی و قصه، چه معنا و مفهومی داشته‌اند. اگر در مورد این مسائل با کودکان خود صحبت کنید، آنان با کمال میل می‌شنوند. شاید این شیوه، کمکی باشد تا بتوانید آسوده خاطرتر برای نحوه‌ی صحیح استفاده‌ی کودک‌تان از رسانه‌ها، تصمیم‌ بگیرید و او را آموزش دهید.

برای آنکه کودکان بتوانند در بین امکانات و مضامین متنوع ارائه شده توسط رسانه‌ها، راه صحیح خود را پیدا کنند ، به راهنمایی ما نیازمندند.

 

 

قلمرو و محدوده آسیب پذیری جوانان

قلمرو و محدوده آسیب پذیری جوانان

 

 

جوانی، بهار زندگی هر انسان و دوره جوشش استعدادهای اوست. جوانی، سرمایه گران بهایی است که با به کارگیری صحیح آن، تمام مقاطع حیات آدمی معنا یافته و سعادت دنیا و آخرت در پرتو شناخت و برنامه ریزی صحیح در این مقطع، تأمین می شود.

 

فصل شیرین زندگی، در جوانی یافت می شود. نشاط، شادابی، تلاش، احساس نیرو و نوگرایی و ده ها ویژگی دیگر، در این مقطع جلوه می کند. اگر در فصل بهار، طبیعت، سرشار از خرّمی، و زمین، زنده و با طراوت می شود، در جوانی نیز، در جسم و جان و روح و روان انسان ویژگی های نیک و پسندیده جوانه زده و پرورش می یابد.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 22

 

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"


بدون تابلو کار می کند:

جوان مسلمان و انقلابی، فقط برای رضای خدا کار می کند لذا اهل ریاکاری نیست. از نظر او، خودنمایی و نصب و بزرگ کردن تابلو، یکی از نشانه های نبود اخلاص است. لذا جوان مسلمان و انقلابی، دوست دارد تا حدی که می تواند و این اجازه به او داده می شود، گمنام و بدون تابلو کار کند.  فلسفۀ گمنامی هم این است که کار برای خوشایند دیگران و یا به منظور کسب شهرت، ارزش حقیقی ندارد. یک امر صد در صد اعتباری است لذا ثمره ای برای انسان نخواهد داشت. از طرف دیگر، اگر انسان برای خدا کار کند، خداوند بر همه چیز گواه است «و هو علی کُلِّ شیءٍ شهید». لذا نیازی به راه انداختن سر و صدا نیست. با همین مبنا، جوان مسلمان و انقلابی نه زبان به تملّق درباره کسی می گشاید و نه اجازه می دهد درباره او تملّق و و چاپلوسی شود.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 21

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"

شور و عقلانیت را با هم پیوند می زند:

زندگی بدون حماسه بی معناست. اگر شور و عقلانیت پیوند نخورند، حماسه بوجود نمی آید و بدون حماسه، روشن است که کارهای عظیم و منحصربفرد هیچگاه انجام نمی شود. با این حال، توصیه به خلق حماسه، منافاتی با عقلانیت ندارد. اصولاً حماسه زمانی حماسه است که شور و عقلانیت در هم تنیده شده باشند و الا حماسه ای که فاقد عقلانیت باشد، ارزشی ندارد. با این وصف، جوان مسلمان و انقلابی، کسی است که با برقراری پیوند میان شور و عقلانیت، زمینه خلق حماسه های عظیم را فراهم می کند.

 

جنـگ نـــــرم
جنـگ نـــــرم

جنگ نرم چیست ؟

جنگ نرم مقابله و تلاشی است از طرف نیروهای شیطان و استبداد برای به نابودی و مذلت کشاندن و برگرداندن مسلمانان از راه نجات، چنان که شیطان وعده ی آن را داده است.

این مقابله عموماً در عرصه‌های گوناگون فرهنگی اجتماعی سیاسی اتفاق می افتد و ابزار کاربردی آن ناتوی فرهنگی است که در قالب ابزارهای دیپلماسی عمومی و روانی و رسانه‌ای عمل می کند. هدف آن تضعیف ثبات و امنیت اجتماعی، فرهنگی بوده و دوره آن بلند مدت است؛ از این‌رو می‌توان تهدید یا براندازی نرم را تلاش دشمن جهت تسلط کامل در ابعاد گوناگون بر یک جامعه دانست که این تسلط با زدودن الگوهای رفتاری و هنجارهای ارزشی جامعه مورد تهاجم و جایگزینی الگوها و ارزشهای جامعه مهاجم محقق می‌گردد. در این نوع تهدید و جنگ، کشور مهاجم بدون خونریزی و با طی کردن پروسه زمانی آرام و بدون نیاز به نیروهای نظامی بلکه با استفاده از استحاله فکری و فرهنگی یک جامعه، سلطه همه جانبه خود را بر آن جامعه تحمیل کرده و با روش نرم افزاری حساب شده آنان را مطیع خود می گرداند، در یک کلام می‌توان جنگ نرم را اینگونه تعریف نمود: اجرای برنامه ای حساب شده، مسالمت آمیز و دراز مدت برای نفوذ در ارکان سیاسی/اجتماعی یک نظام به منظور تغییر سیستم سیاسی یک کشور با ایجاد تغییر و تحول اساسی در باورهای اساسی و اصلی آنها به نفع خودامروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است . در این جنگ نرم، جوانان دانشجو ، افسران جوان این جبه اند . بنابر این بیشتر سرمایه گذاری دشمنان برای انحراف ذهن جوانان و تلقین باور های غلط در وجود آنهاست . نمونه ای از این باور های غلط را ذکر می کنیم :

1    -   آزادی های شما توسط دین اسلام گرفته شده است

2    -  وضعیت اقتصادی و جایگاه سیاسی کشور متزلزل است

3    -   کشور در ناامنی به سر می برد

4    -   فرهنگ ایرانی بخاطر دین عقب مانده است

5    -   مد ، لباس و مدل های موی غربی را امتحان کنید

6    -   حکومت بی کفایت است و توانایی اداره ی کشور را ندارد

7    -   اروپایی ها و غربی ها از ما بهتر می فهمند ، از فرهنگ و آداب آنها پیروی کنید

8    -   تا کی باید در مقابل آمریکا ایستاد؟ تسلیم شویم تا خوشبخت شویم ( استقلال زیر سایه ی آمریکا)

-   بازی های جدید را امتحان کنید ( سبب ایجاد حس خشونت،تحریک غریزه ی جنسی ، دوری از اسلام ، و... که به طور غیر مستقیم بر ضمیر ناخودآگاه فرد  اثر می گذارد )10

- سبک جدید موسیقی ها را گوش دهید و آرامش پیدا کنید  ( در صورتی که برای روح انسان گوش دادن به این نوع موسیقی ها خطرناک است)

 

 

جوان و فرهنگ هاي جواني

تهاجم فرهنگی

 

 

يکي از موضوعاتي که بر اساس آن خرده فرهنگ هاي متفاوتي شکل مي گيرند موضوع سن يا مراحل زندگي است که در اين ميان، سن جواني بيش از هر چيز ديگر خود نمايي مي کند. بيش ترين خرده فرهنگ هاي موجود در جامعه در اين گروه قرار دارند. به عبارت ديگر، ما در سن جواني با طيفي از بهترين و بدترين خرده فرهنگ ها مواجه هستيم.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 20

 

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"

اهل افراط و تفریط نیست:

جوان مسلمان و انقلابی یک عنصر میانه روست. نه در کارش زیاده روی می کند و نه کم کاری. همواره در وسط حرکت می کند. قرآن کریم خطاب به مسلمین می فرماید: «جعلناکم أُمّهً وسطاً» یعنی شما را امت میانه ای قرار دادیم ( میان افراط و تفریط ) تا لیاقت پیدا کنید بر سایر مردم گواه باشید. «لِتَکونوا شُهَداءَ علی النّاس». بعضی ها فکر می کنند، میانه روی یعنی تردد در بین حق و باطل، مقداری از حق و مقداری از باطل را گرفتن! این در حالی است که میانه روی، یعنی تردد صرف در میدان حق و گرایش پیدا نکردن به باطل، چراکه باطل، یا افراط است و یا تفریط.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 19

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"

همواره به تکلیف فکر می کند:

برای جوان مسلمان و انقلابی هیچ چیز مقدم بر انجام تکلیف نیست. بنابراین او به چیزی جز فهم تکلیف، و سپس انجام درست آن فکر نمی کند. از یک طرف، اینگونه نیست که نتیجه گراییِ صرف او را از انجام تکلیف مقرر شده باز بدارد و از طرف دیگر، اینگونه هم نیست که عدم انجام صحیح تکلیف و اهمال کاری، توفیق دست یابی به نتیجه مورد انتظار را از او بگیرد. در اینصورت، اساساً هیچگونه تعارضی میان تکلیف و دست یابی به نتیجه، وجود نخواهد داشت.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 18

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"

در کار خیر، از دیگران سبقت می گیرد:

جوان مسلمان و انقلابی در فعالیت های خود بی حال و کُند نیست بلکه به مصداق آیه شریفه «فَاستَبِقُوا الخَیرات» که خطاب به مؤمنین می فرماید: در نیکی ها و اعمال خیر بر یکدیگر سبقت بگیرید، چنان سریع حرکت می کند که از بقیه جلو می افتد. با این حال، دائماً مراقب است که سرعت بالا و سبقت گیری، تبدیل به شتاب زدگی و تهور هم نشود. به عبارت واضح، سرعت و سبقت همراه با دقت و کیفیت.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 16

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"
 
 اهل ابتکار و نوآوری است:

 جوان مسلمان و انقلابی، منفعل نیست و درجا نمی زند؛ او همیشه به دنبال خلاقیت و یافتن راه ها، روش ها و ابزارهای جدید و کارآمد برای حرکتِ رو به جلوست. با همه این ها، به اسم نوگرایی، به سنت ها، دارایی ها و تجارب ارزشمند گذشته پشت نمی کند و به خوبی می داند که هر نویی یک روز کهنه می شود؛ لذا ملاک، نو و کهنه بودن نیست، بلکه ملاک، نسبتی است که یک امر با حقیقت و به تبع آن، کارایی دارد.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 15

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"


 مغلوب شرایط نمی شود:

 شرایط هر قدر هم که دچار نوسان باشد و افت و خیز داشته باشد، و یا هر میزان که شرایط عرصه را برای کار کردن تنگ کند، جوان مسلمان و انقلابی مغلوب آن نمی شود. در حقیقت، هیچگاه شرایط بر او سوار نمی شود بلکه اوست که تلاش می کند تا همیشه بر شرایط سوار باشد.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 14

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"


 منظم و سازمان پذیر است:

 جوان مسلمان و انقلابی، شلخته و بی نظم نیست. انضباط کاری دارد. اهل محاسبه است. اهل مشورت است. تک رو نیست. گروهی، متشکّل و هماهنگ عمل می کند و به مقررات و سلسله مراتب تشکیلاتی احترام می گذارد.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 13

 

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"

اهل مجاهده است:

 جوان مسلمان و انقلابی یک لحظه آرام و قرار ندارد. همواره در حال جهد و کوشش است. او تنبل و ساکن نیست. پرکار و پر تلاش است. وجدان کاری دارد. اهل کارهای ناقص، سُست و ضعیف نیست. اساساً در قاموس جوان مسلمان و انقلابی، «نمی شود» و «نمی توانیم» وجود ندارد. به اذن الهی وارد هر کار بزرگی که لازم باشد می شود و به لطف الهی، از آن کار سربلند بیرون می آید و اتفاقاً دشمن نیز همین اعتماد به نفس و خودباوری را نشانه گرفته است. دشمن به خوبی می داند که اگر خودباوری در میان جوانان ما نباشد، جامعه اسلامی دوباره به دوران گذشته اش که دوران سرسپردگی و اسارت بود، بازخواهد گشت.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 12

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"

 غیرتمند است:

 جوان مسلمان و انقلابی نسبت به عقاید و باورهای دینی، نسبت به مقدسات حقیقی، و نسبت به دارایی های ملی و اسلامی خود نظیر سرزمین، عزت و استقلال حساسیت نشان می دهد و با تعصب مثبت، در برابر تخریب باورها و مقدسات اسلامی، و هتک حرمت نوامیس ملی و دینی، از خود غیرت نشان می دهد. اینگونه نیست که درباره امت اسلام و یا کشورش خیانت شود و او در برابر این موضوع عکس العمل مناسب و قاطع نشان ندهد.

چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 11

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"

بی درد و بی تفاوت نیست:

جوان مسلمان و انقلابی درد دارد. درد دین، درد جامعه، درد هدایت گمراهان، درد محرومین و پابرهنگان. او با همین دردها زنده است و اتفاقاً زندگیِ بدون درد را مساوی با مرگ می داند. او نسبت به مسائل اجتماعی غافل نیست و حاضر نمی شود که از متن جامعه فرار کند و به گوشه نشینی رو آورد. یعنی نه اینگونه است که زندگی را بازی فرض کند و دل خود را به تفریح و خوشگذرانی خوش کند، و نه اینگونه است که حاضر باشد به بهانه های واهی- و حتی نوعی مقدس نمایی- از انجام مسئولیت های اجتماعی سرباز بزند و دچار خودانزوایی گردد.


چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره 10

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"

 

با کسی بر سر «حق» معامله نمی کند:

جوان مسلمان و انقلابی، مفتخر است که با تأسی از اسوه و الگوی اهل عالم یعنی پیامبر اکرم (ص)، حق را خط قرمز خود می داند؛ لذا اگر دنیا را با همه گنجینه هایش به او اعطا کنند و وعده عمر جاویدان در این دنیا را نیز به او بدهند، حاضر نیست بر سر حق با کسی معامله کند و از آن ذره ای کوتاه بیاید. کما اینکه امام علی (ع) به این مضمون فرمودند: به خدا قسم، اگر هفت اقلیم را با آنچه در زیر افلاک است به من ببخشند تا پوست جویی را به ناحق از دهان مورچه ای برگیرم، چنین نخواهم کرد.

 


چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی شماره9

"چهل ویژگی جوان مسلمان و انقلابی"


 بدون وجود حجت الهی، همرنگ جماعت نمی شود:

از نگاه جوان مسلمان و انقلابی، همراهی با جماعت یا اکثریت، تنها زمانی مشروع است که آن جماعت و اکثریت بر حق باشند. تا حجت الهی که همان حق است وجود نداشته باشد با اکثریت همراه نمی شود هرچند دچار رنج و محرومیت شود. با این ملاحظه است که جوان مسلمان و انقلابی از شنا کردن بر خلاف مسیر رود خروشان هراسی ندارد و هرگاه لازم باشد با شجاعت به این کار مبادرت می کند.

 

بدرقه دانش‌آموزان امسال با باربی است یا سارا و دارا؟

استفاده از کالای ایرانی

 

 هر ساله با نزدیک‌تر شدن ماه مهر اتفاقات و تحولاتی در گوشه و کنار شهر رخ می دهد.

 

همه این اتفاقات ناشی از تغییر در ساختار زندگی قشری است که خود را برای گام جدید تحصیلی آماده می‌کنند.

 

الگو قرار دادن شخصیتهایی که هر کدام می‌توانند علاوه بر کمک به تحصیل دانش‌آموزان مروجی در سبک و الگوی زندگی و کاهش مشکلات فرهنگی خانواده و در نهایت جامعه قرار گیرند.

پرهیز از تنبلی و کم همتی
پرهیز از تنبلی و کم همتی

پرهیز از تنبلی و کم همتی


امام صادق(ع) به برخی از فرزندانش می فرماید:
از دو خصلت تنبلی و بی حوصلگی بپرهیز که این دو مانع بهره گیری تو از دنیا و آخرت می شوند؛
سست نباش تا آن که تو را می شناسد تحقیرت نکند.منفورترین مردم نزد خدا کسی است که شب خواب و روز بیکار باشد.
(مفاتیح الحیاه،ص۸۹)

12 ماموریت تشکل های دانشجویی انقلابی +اینفوگرافی

در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

 

 


بازخوانی کتاب (مفاتیح الحیاه) - مقدمه

بازخوانی کتاب مفاتیح الحیاة

 

بازخوانی کتاب

 

با ما همراه باشید تا با یکدیگر از نکات برگزیده این کتاب استفاده کنیم.

تعریف کامل و جامع از اقتصاد مقاومتی

 

اقتصاد مقاومتی،حمایت از تولید ملی،اقتدار ملی

 

در چند سال اخير و با شدت يافتن تحريم هاي يک جانبه و غيرانساني غرب عليه جمهوري اسلامي ايران با هدف متوقف کردن برنامه هاي صلح آميز هسته اي ايران، واژه ي جديد «اقتصاد مقاومتي» به ادبيات اقتصادي کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

اين واژه اولين بار در ديدار کارآفرينان با مقام معظم رهبري در شهريور سال 1389 مطرح گرديد. در همين ديدار، رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتي» را معنا و مفهومي از کارآفريني معرفي و براي نياز اساسي کشور به کارآفريني نيز دو دليل «فشار اقتصادي دشمنان» و «آمادگي کشور برايي جهش» را معرفي نمودند.

براي مفهوم اقتصاد مقاومتي در همين مدت زمان کم، تعاريف متفاوتي ارائه شده که هر کدام از جنبه اي به اين موضوع نگاه کرده اند. در اين ميان، تعريف جامع و کامل از اقتصاد مقاومتي را خود رهبر فرزانه انقلاب ارائه داده اند. ايشان در ديدار با دانشجويان فرمودند:

«اقتصاد مقاومتي يعني آن اقتصادي که در شرايط فشار، در شرايط تحريم، در شرايط دشمني ها و خصومت هاي شديد مي تواند تعيين کننده رشد و شکوفايي کشور باشد.»

اين مقاله که مشتمل بر بيانات حکيمانه مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي است به خوانندگان عزيز تقديم مي گردد.

دلایل عقلی و نقلی وجوب امر به معروف و نهی از منکر

بحث امر به معروف و نهی از منکر از دیرباز مورد توجه عالمان و صاحبنظران علوم و معارف اسلامی بوده است.

در این میان، فقیهان توجه ویژه ای به این فریضه داشته و در آثار فقهی خود فصلی را به این بحث اختصاص داده اند.

پیوند بحث نظارت در جامعه اسلامی با بحث امر به معروف و نهی از منکر موجب شد که نمونه ای از تلاش و مجاهدت علمی یکی از فقهای معاصر در این بحث را برگزیده، بخش کوچکی از آن را ترجمه کنیم و در اختیار خوانندگان عزیز مجله قرار دهیم. در این بحث که درباره «دلایل نقلی و عقلی وجوب امر به معروف و نهی از منکر» به رشته تحریر درآمده، آیت الله سیدمحسن خرازی استاد محترم حوزه علمیه قم به موشکافی دقیق آیات، روایات و دلایل عقلی مطرح شده از سوی فقهای برجسته پرداخته و وجوب عقلی این فریضه اساسی را اثبات نموده و دلایل نقلی را اجمالاً ارجاع به حکم عقل می شمارد. معمولاً مباحث فقهی به زبان عربی بسیار روانتر ارایه می شود و برگردان آن به زبان فارسی از سهولت و روانی آن می کاهد. امید آنکه مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

«حکومت اسلامی»

در وجوب شرعی امر به معروف و نهی از منکر، اختلافی نیست، تا آنجا که اجماعی و اتفاقی است.

همانگونه که محقق حلی، در «شرایع» برای اجماع تصریح کرده، بلکه وجوب آن به دلیل کتاب و سنت از ضروریات است.

امر به معروف و نهی از منكر در بیانات رهبر معظم انقلاب

امر به معروف و نهی از منكر در بیانات رهبر معظم انقلاب 
همه باید امر به معروف و نهی از منکر بکنند ... امروز امر به معروف و نهی از منکر، هم مسئولیت شرعی و هم مسئولیت اتقلابی و سیاسی شماست.مسئله امر به معروف و نهی از منکر مثل مسئله نماز یاد گرفتنی است و شما باید بروید و ...

ورود خانواده ها ممنوع! / فسادِ پنهان در تورهای گردشگری +عکس

عدم نظارت بر تور های گردشگری و طبیعت گردی موجب بروز ناهنجاری هایی شده است که در عمل فضای این تور ها و همچین اماکن تفریحی را برای خانواده ها ناامن و نامناسب نموده است.

کشف محموله بزرگ مواد مخدر
شیراز - خبرگزاری مهر : محموله بزرگ ترانزیتی مواد مخدر و هروئین به ارزش تقریبی ۱۳ میلیارد تومان توسط فرماندهی پلیس مواد مخدر استان فارس کشف و ضبط شد.
 
۱۳۹۲/۱۰/۱۵ - ۱۵:۱۹

«فیس‌بوک» و «وی‌چت» عامل فروپاشی خانواده‌هاست

یک جامعه شناس گفت: شست و شوی مغزی توسط شبکه‌های اجتماعی جدید ایجاد شده و ما به مرور شاهد فرار مغز‌ها خواهیم بود.

علت علاقه جوانان به وی‌چت و وایبر

تحقیق درباره شبکه های ویچت و وایبر که این روزها گرایش جوانان نسبت به استفاده از آنها بسیار زیاد شده است در دستور کار وزارت ورزش و جوانان و ناجا قرار گرفته است. تحقیق درباره شبکه های ویچت و وایبر که این روزها گرایش جوانان نسبت به استفاده از آنها بسیار زیاد شده است در دستور کار وزارت ورزش و جوانان و ناجا قرار گرفته است.

ليست صفحات
تعداد صفحات : 2

کانال تلگرام
اینستاگرام
فیسبوک
گوگل پلاس
توییتر
ارتباط با ما
آمارگیر فارسی
ما را حمایت کنید
 
web site traffic statistics